Ετήσια μελέτη της PwC Ελλάδας – Έργα υποδομών στην Ελλάδα Χρηματοδοτώντας το μέλλον Χρηματοδοτώντας το μέλλον

Ετήσια μελέτη της PwC Ελλάδας – Έργα υποδομών στην Ελλάδα Χρηματοδοτώντας το μέλλον Χρηματοδοτώντας το μέλλον

 

Στα 25 δισ. ευρώ το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων υποδομών στην Ελλάδα

 

 

852_F672211153.jpg

 

 

 

 

• Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, οι παγκόσμιες ανάγκες* σε έργα υποδομών αναμένεται να αυξηθούν, αγγίζοντας τα € 87τρισ. έως το 2030

• Η Ελλάδα βρίσκεται στην 24η θέση στη Ευρωπαϊκή Ένωση από πλευράς ποιότητας υποδομών, κυρίως μαζί με χώρες της ανατολικής και νότιας Ευρώπης που υποφέρουν από συστηματικό έλλειμμα ποιότητας

• Στην Ελλάδα οι επενδύσεις υποδομών επηρεάστηκαν από την βαθιά οικονομική κρίση. Το επενδυτικό κενό σε έργα υποδομών κυμαίνεται μεταξύ 0,8πμ του ΑΕΠ (έναντι του Ευρωπαϊκού μέσου όρου) και 1,5 πμ του ΑΕΠ (σε σύγκριση με τον ιστορικό Ελληνικό μέσο όρο), το οποίο μεταφράζεται σε περίπου 1,1% ή €2 δισ. ανά έτος

• Οι επενδύσεις σε έργα υποδομών έχουν σημαντικό οικονομικό πολλαπλασιαστή της τάξης του 1,8x** ο οποίος μπορεί να ενισχύσει τη ζήτηση στις κατασκευές και σε άλλους κλάδους

• Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των ελληνικών έργων υποδομών έχει αυξηθεί σημαντικά κατά τη διάρκεια της κρίσης. Η αξία των 75 έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη ή σχεδιασμό ανέρχεται σε € 18,7 δισ. – με το 21% να προέρχεται από τον κλάδο της ενέργειας ενώ το 36% αφορά σιδηροδρομικά έργα και έργα αυτοκινητοδρόμων

• Tα έργα σε εξέλιξη δεν έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, το μέρος που βρίσκεται σε

εξέλιξη έχει μειωθεί σημαντικά το 2017 καθώς έχουν ολοκληρωθεί ορισμένα έργα • Τη περίοδο 2014-2017, 25 έργα υποδομών ολοκληρώθηκαν

• Τα ανακοινωθέντα έργα τουριστικών υποδομών και διαχείρισης αποβλήτων (χρηματοδοτούμενα μέσω ΣΔΙΤ) φτάνουν στο 10% του συνολικού ανεκτέλεστου και αποτελούν έργα κλειδιά για την ανάπτυξη και την βελτίωση της ποιότητας ζωής

• Οι παραδοσιακές πηγές χρηματοδότησης, όπως το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και τα

δάνεια, καθίστανται όλο και περισσότερο περιορισμένες, μετατοπίζοντας το επίκεντρο της χρηματοδότησης στον ιδιωτικό τομέα.

• Ιστορικά στην Ελλάδα, η ιδιωτική χρηματοδότηση ανερχόταν περίπου στο 15% του συνολικού προϋπολογισμού, ενώ η δημόσια χρηματοδότηση (Κράτος, ΕΕ) γύρω στο 40%

• Οι ΣΔΙΤ και τα Ομόλογα Έργου θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην μεγαλύτερη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στη χρηματοδότηση των έργων υποδομών, εμπλουτίζοντας τα χαρτοφυλάκια των θεσμικών επενδυτών με χαμηλού κινδύνου προϊόντα αλλά προϋπόθεση αποτελεί η βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος και η μείωση της πολιτικής αβεβαιότητας

 

Δείτε την σχετική μελέτη συνημμένη

Πηγή: https://www.pwc.com

Προηγούμενο Ζήτηση συνεργασίας με Έλληνες εξαγωγείς χυμών και κυρίως «χυμού λεμονιού»
28ης Οκτωβρίου & Πλ. Ηρώων,
Τ.Κ. 27100 ΠΥΡΓΟΣ

Ωράριο Λειτουργίας:

Δευτέρα – Παρασκευή:
8:00 πμ – 15:00 μμ

Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να ενημερώνεστε πρώτοι για όλα τα νέα μας